Twee leuke ideeën voor canvas met thema Pasen

woensdag 23 maart 2016

Ik hoop dat jullie nog meer Pasen aankunnen! Ik blijf nog even in het thema Pasen hangen. Dit keer deel ik twee leuke ideeën om zelf een canvasschilderijtje te maken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee in mijn hoofd leuker was dan hoe het resultaat is geworden maar ook dat gebeurt wel eens. Wil je zien hoe ze geworden zijn en waarom ik niet tevreden ben? Lees dan gauw verder!


Ik gebruikte een nieuw canvasdoek die ik de kleur mintgroen gaf en een canvas schilderijtje die ik al eens eerder gebruikt had. Deze haalde ik kaal en deed ik jute overheen. Daarom maakte het niet uit dat hij niet zo mooi meer was.
Deze techniek (jute om canvas) gebruikte ik al eens eerder. Ik maakte al eens een herfstschilderijtje van canvas en jute. Daar kun je ook lezen hoe ik dit bevestigd heb. Ook bij dit schilderijtje heb ik er eerst een wit vlak op geschilderd. Vervolgens heb ik de sjablonen gebruikt die ik uit vinyl gesneden heb. Het probleem was alleen dat de mintgroene kleur op het witte vlak niet goed te zien was. Daarom heb ik besloten om er met een zwarte marker een lijn omheen te zetten.
Hij is evengoed leuk geworden maar toch niet helemaal zoals ik het in mijn hoofd had.


Bij het tweede schilderij heb ik een bestand uit de Silhouette Store gebruikt. Deze tekst heb ik uit vinyl gesneden en vervolgens de letters eruit gehaald zodat er weer een sjabloon ontstond.
Ik kreeg hem niet goed overgebracht op het canvasdoek. Ik deed dit zonder transferfolie omdat ik dacht dat het zo ook wel zou gaan. Niet dus, ik kreeg hem niet strak op het doek.
Ik had geen zin om weer een nieuwe tekst uit te snijden dus ben er evengoed mee verder gegaan.


Doordat het sjabloon niet goed strak op het doek zat, was de kans groter dat de verf eronder door zou kunnen gaan wat hier en daar ook gebeurd is. Hij is dus niet zo strak geworden zoals ik zou willen.




Het resultaat is evengoed wel leuk geworden. Hier maken jullie weer kennis met de perfectionist in mij. Maar niet perfect is ook goed moet ik dan maar weer denken. 

Toen ik deze twee schilderijtjes af had, kwam ik nog een andere leuke tegen op Pinterest. Maar op mijn lijstje voor Pasen 2017 ;) Ik wil hem wel even met jullie delen!


Heb je mijn ander Paasblogjes ook gezien? Hebben jullie leuke plannen met Pasen? 

♥ veel liefs en creatieve paasgroetjes ♥


2 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs