Ge(vinger)haakte woondecoratie

woensdag 6 januari 2016

Sinds ik aan het bloggen ben, gooi ik geen lege flessen en glazen potjes meer weg. Je kunt er zoveel leuke dingen meedoen. Ik schreef eerder al een aantal artikelen over leeg glaswerk. Dit keer heb ik alleen wol, een lijmpistool en glas gebruikt en om het af te maken een hartje. Weinig ingrediënten en ook nog eens een hele goedkope zelfmaker!




Stap 1 ♥ (vinger)haken.

Ik kan helaas nog steeds niet haken. Ik wil dit zeker nog leren maar ik heb al zoveel bezigheden dat ik er geen tijd voor heb, of gun ik mezelf er geen tijd voor? Gelukkig kan ik wel vingerhaken. Als kind deed ik dat heel veel, met de overgebleven wol van mijn moeder (die breide heel veel). Ook deed ik het wel eens tijdens handvaardigheid met de kinderen in mijn klas en liet ik ze daarvan iets maken.

Stap 2 ♥ vastlijmen

Als je denkt dat je genoeg ge(vinger)haakt hebt kun je beginnen met lijmen. Ik liet de bol die ik gevingerhaakt heb, aan de bol wol vastzitten. Ik heb het wel even om de fles gewikkeld om te kijken of ik genoeg had. Voor het geval ik toch te weinig heb, liet ik het vastzitten zodat ik het gemakkelijk langer kan maken. Stukje voor stukje heb ik vast gelijmd. Je zou ook alleen het begin kunnen vastlijmen en het er dan heel strak omheen wikkelen en alleen hier en daar tussendoor wat lijmen.
Zorg dat het goed tegen elkaar aanzit, anders krijg je kieren ertussen en dat staat niet zo mooi.


Stap 3 ♥ iets erop lijmen.

Om de fles helemaal af te maken kun je er nog wat leuks op lijmen. Ik heb gekozen voor een dun houten hartje omdat ik nou eenmaal gek op hartjes ben. 

Er komt nog iets in de vaasjes/flesjes maar dat zie je in het blog van zaterdag.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



Je kunt het ook goed gebruiken als draad om iets op te hangen.

 ♥ veel liefs en creatieve groetjes ♥


2 opmerkingen :

  1. Leuk! En haken is niet zo moeilijk als het lijkt hoor! ��
    https://m.facebook.com/Loezmoezz-Originals-489647911234998/

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs