Sint creaties gemaakt met de Cameo

woensdag 2 december 2015

Voor ik in het ziekenhuis terecht kwam, heb ik me vooral bezig gehouden met het thema: Sinterklaas. Ik had nog meer ideeën die ik uit wilde werken, maar die bewaar ik voor volgend jaar. Er komt al bijna weer een einde aan de gezellige Sinterklaas tijd.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn Silhouette Cameo en word er steeds handiger in. Ik heb mijn laptop meegenomen naar de kliniek en heb een hoop nieuwe bestandjes gekocht in de store. Dat kon de afgelopen dagen namelijk met 50% korting! Altijd leuk. Daar kan ik, als ik weer thuis ben, een hoop leuke nieuwe dingen mee maken.


Ik laat in deze blogpost zien wat ik rond het thema Sinterklaas gemaakt heb, vertel kort hoe de afgelopen dagen waren en geef nog wat informatie over de Cameo.

Nog even kort over de Silhouette Cameo en de software.


Dat is namelijk de machine die ik gebruik om al die leuke dingen mee te maken. Deze heb ik nu ruim een half jaar en ik gebruik hem voor het maken van labels, kaarten en andere papieren afbeeldingen die ik voor het snailen gebruik. Het meeste gebruik ik hem voor het snijden van vinyl waarmee ik tekstborden of sjablonen maak. Ik gebruik hem ook voor het snijden van flexfolie, dit is materiaal wat je op textiel kunt strijken of persen.
De Silhouette Cameo is een snijplotter. Je sluit hem aan op je computer, net als een printer, maar in plaats van printen, snijdt de machine alle mogelijke lettertypes en designs. Je gebruikt een speciaal software programma waarin je kunt werken met kant en klare bestanden uit de store of eigen ontwerpen kan maken. Ik krijg regelmatig de vraag of het moeilijk is om met de software te werken.
Het vraagt een beetje tijd en geduld. Je moet niet meteen de moeilijkste dingen zelf willen maken maar de software eerst leren kennen door te werken met de bestanden uit de store. Er zijn heel veel filmpjes te vinden op youtube, deze gebruik ik ook nog regelmatig als ik weer iets nieuws wil uitproberen. Begin met simpele afbeeldingen en probeer daarmee verschillende materialen uit. Lukt dit goed, dan kun je een andere (moeilijkere) afbeelding proberen. Oefening baart kunst!

Mijn Sint creaties. 

Eerder schreef ik al een blogpost over glas, organza, led en de Silhouette Cameo, waar ik andere creaties liet zien en vertelde hoe ik dat gemaakt heb. Daarna heb ik er nog een paar gemaakt maar dan met Sint en Piet afbeeldingen en heb ik rode organza gebruikt. Ik vind ze zelf erg leuk geworden. 

Op foto ziet de organza er iets minder rood uit dan hij in werkelijkheid is. 
Deze lichtjes maakte ik ook met vinyl. Heel simpel maar met
een rood waxinelichtje erin toch erg leuk. 

Ik heb ook met flexfolie gewerkt en heb daarmee deze cadeauzakken gemaakt. Ik hoop dat ze op pakjesavond bij de kinderen in de smaak vallen. Bij flexfolie is het belangrijk dat je de afbeelding spiegelt. Voor het eerst ben ik dat niet vergeten. Omdat ik vaker met vinyl werk (daar hoef je niet te spiegelen), gaat het nog wel eens mis omdat ik het vergeet. Wil je meer lezen over het werken met flexfolie? Klik dan op de link, ik schreef er in april een blogje over.

Ik heb verschillende voorbeelden gemaakt. Sommige heb ik zelf bedacht en andere voorbeelden heb ik in de verschillende Facebookgroepen gezien. Op de achterkant heb ik de stempel van Madrid post office gedrukt of afzender Sint en Piet. 

Ik vind het ook altijd leuk om tekstborden te maken en heb er eentje bedacht met 'Welkom Sint en Piet'. De houten met zwarte afbeelding heb er op geschilderd. Ik heb een sjabloon van vinyl gesneden en deze gebruikt om de afbeelding op het plankje te schilderen. Het grijze plankje heb ik eerst geschilderd en daarna de uitgesneden afbeelding van vinyl erop geplakt. Dit heb ik bij de houten met witte afbeelding ook gedaan. 

De houten met zwarte afbeelding hangt bij ons in huis. 


Ik had nog een paar andere leuke ideeën op de plank liggen maar die blijven daar liggen tot volgend jaar. Gelukkig is het elk jaar Sinterklaas en lopen de ideeën niet weg.

Nog even over mij en mijn revalidatie.

Wat veel lieve berichtjes kreeg ik weer van iedereen. Zo fijn! Heel erg bedankt. Het gaat steeds iets beter. De hoofdpijn is nog steeds aanwezig. De ene dag sterker dan de andere dag. Ik moet nu in een schema bijhouden wanneer ik hoofdpijn heb en hoe sterk. Ook krijg ik bepaalde therapieën die daarbij kunnen helpen. 

Ik werk af en toe aan mijn blog, doe dit niet te lang achter elkaar want dat lukt nog niet. Ik vind het wel fijn dat ik het weer kan. Na mijn herseninfarct ben ik eerst nog een aantal dagen thuis geweest, voordat ik opgenomen werd. Toen kon ik me door de hoofdpijn en slechte concentratie daar niet toe zetten. Maar nu wel weer :) We gaan vooruit! 
Mijn hand en been worden ook steeds beter. Mijn evenwicht is wel nog steeds een probleem. Bij het lopen wankel ik heel af en toe nog wat. Bij de oefeningen heb ik veel meer moeite, dan moet ik echt hard werken. Maar ook hier komt langzaam verbetering in. Dit geldt ook voor de geheugen en concentratie problemen. Het heeft nog een beetje tijd en training nodig maar ook hier zijn ze van mening dat ook dat weer goed komt. Het voordeel van jong een infarct krijgen...

♥Veel Liefs♥





3 opmerkingen :

  1. wat "een machine"heb je daar!!!wawwww!!!super en supermooie dingen maak je daarmee!
    niks voor mij want ik kan niet zo goed met de pc werken maar superrr
    blij dat je vooruitgang maakt!groeten uit belgie debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dingen heb je gemaakt cindy! En idd, voordeel dat je nog jong bent dat t herstel sneller of beter gaat. Wel dubbel hè. ....?! Vandaag iets heel leuks op de post gedaan voor jou / jullie, heel benieuwd naar jullie reactie. Jammer dat ik daar niet bij kan zijn. Dus..... laat je t me weten? Xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (Ps zie dat ik mijn reactie op je vorige blog niet goed doorgevoerd heb)

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs