Revalidatie en een leuke Sint en Piet DIY

maandag 23 november 2015


Morgen ga ik (voor 3 weken) naar een revalidatiekliniek in Bad Tölz. Dat is richting de Alpen en op ongeveer 50 km van München. Van het weekend hadden we in München de eerste sneeuw en de kans is groot dat ik daar nog meer sneeuw ga zien. Ik ben heel benieuwd hoe het daar zal gaan en wat ik er van ga vinden. Eerst zag ik er heel erg tegenop maar inmiddels ben ik er wel klaar voor. Ik neem mijn laptop in ieder geval mee en hoop dat ik daar weer wat blogjes kan schrijven. Naast mijn laptop heb ik ook een bakje met wat knutselspullen ingepakt zodat ik ook wat post kan maken en versturen. En er gaan twee kleurboeken mee. Mocht ik me vervelen, dan kan ik in ieder geval iets creatiefs doen. 

Sint en Piet silhouet op canvas. 

Ik was eigenlijk van plan om deze ook zelf te gaan maken maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen. Maar vind hem toch leuk om met jullie te delen.

Op Pinterest kwam ik deze afbeelding tegen en kwam ik op de website van Ariadne at Home terecht. In de ideeëngids vind je deze leuke canvas schilderijtjes en ook het patroon. 

Hoe maak je het?

Neem de silhouetten van Sint en Piet en de omlijsting over en knip ze uit zwart papier. Leg de lijsten in het midden van de doeken en teken op elk doen een groot ovaal waarbinnen het wit blijft. Schilder buiten het ovaal de kleuren rood en blauw. Je kunt natuurlijk ook voor andere kleuren kiezen. 
Plak de papieren zwarte lijsten en de silhouetten vast. Neem gekleurde linten en plak ze in de lengte en breedte op ieder doek. Je kunt de mal ook gebruiken als sjabloon en deze overtrekken op het doek. Dan kun je het silhouet op het doek schilderen.
Om het verder af te maken neem je een langer lint en maak je dat vast aan de buitenkanten of achterkant. Je kunt hiervoor een platte nietmachine gebruiken, ook wel een tacker genoemd. Je kunt ook een lijmpistool gebruiken. 

Hier kun je de sjablonen ook downloaden. 

Andere DIY met deze sjablonen.

Helaas ook nog niet zelf kunnen uitvoeren. Ken je mijn blog over zelf een floating frame versieren
Daarin kun je lezen hoe je met krijtstiften en afbeelding een floating frame kunt versieren. Je kan daar deze afbeelding ook goed voor gebruiken. 

Laat je me weten als je het uitgeprobeerd hebt? 

Fijne avond allemaal en ik hoop jullie snel weer met een leuke post te kunnen verblijden. 

♥Veel Liefs♥










1 opmerking :

  1. Hallo Cindy, heel veel succes de komende weken. Sterkte en ga ervoor.
    Hartelijke groetjes, Carina

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs