Zelf schilderijtjes maken met stof en canvas

woensdag 27 mei 2015

Tijdens mijn bezoek aan de creatieve beurs in maart heb ik o.a. stof gekocht. Ik wilde dat gaan gebruiken voor het maken van schilderijtjes. Het probleem is alleen dat ik altijd veel te veel ideeën heb en te weinig tijd. Herkenbaar? Maar het is mij de afgelopen weken gelukt om er drie te maken. In dit artikel laat ik ze zien.

Voor het maken van deze schilderijtjes heb je stof, canvas en een nietpistool nodig. Je kunt alle stof gebruiken die je leuk vindt en daarna het schilderijtje verder decoreren met wat je maar wilt.
Het stof knip je op maat en vouw je om het canvas heen. Met een nietpistool maak je het gemakkelijk vast. Ik heb mijn nietpistool voor €10,00 gekocht bij Bol.com en die werkt prima. Daarna kun je het schilderijtje verder gaan afmaken met wat je leuk vindt. Ik laat je een paar voorbeelden zien.

Ik heb voor deze schilderijtjes kleine decoratie-artikelen gebruikt.

Ook heb ik lint en kant gebruikt.
Bij het linker schilderijtje heb de zijkanten met kant beplakt.


Bij het derde schilderijtje heb ik eerst een witte stof bevestigd en vervolgens ben ik die gaan versieren. Ik vond hem eigenlijk niet zo leuk geworden maar toen ik hem vervolgens in huis neerzette, vond ik het toch wel leuk staan. En ja soms probeer je iets uit en wordt het niet hoe je het in gedachte had. Dat gebeurde mij bij dit schilderijtje.



Ik hoop dat ik je met dit artikel weer wat inspiratie gegeven heb. Ik heb op Pinterest nog een bord aangemaakt met DIY schilderijtjes. Daar staan ook nog een hoop leuke ideeën tussen!

Leuk dat je weer langskwam bij Cosy by Cindy!

♥Veel Liefs♥


4 opmerkingen :

  1. Je hebt gelijk de ideetjes zijn altijd meer als je tijd ..
    En als ik te veel op internet kijk kan ik soms er niet van slapen
    van al die iedeeen ..hihihi ..daar kom te veel ideeen tegen ...
    maar ik vindt je schilderijtjes heel leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar! Ik maak lijstjes en pinterestborden, dat geeft rust.

      Verwijderen
  2. Hoi Cindy,
    wat leuk zijn jou schilderijtjes geworden....
    Ik heb ook altijd teveel ideeen en te weinig tijd..
    zoals de meeste...
    Veel liefs
    Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer leuk gedaan zeg!
    Ga gauw eens kijken op je Pinterest, volgens mij volg ik je nog niet.
    En is altijd leuk om nieuwe volgers te ontdekken :)
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs