Persoonlijk ♥4 - doe waar je blij van wordt

woensdag 20 mei 2015


Door onze verhuizing naar München heb ik mijn baan op moeten zeggen in Nederland. Ik heb 7 voor de klas gestaan en vond dat erg leuk om te doen. De werkdruk die tegenwoordig in het onderwijs nadrukkelijk aanwezig is mis ik totaal niet, maar het lesgeven en mijn collega's mis ik wel. Ik had een leuke baan die ik nu kwijt ben, maar krijg daar weer heel veel leuke andere dingen voor terug. Soms moet je gewoon de stap nemen om wat anders te gaan doen. Helemaal als je iets doet waar je niet gelukkig van wordt. Dit was in mijn geval niet aan de orde maar toch hebben we de stap genomen. Het leek ons een super leuke nieuwe uitdaging om eens in een ander land te wonen. Open staan voor iets nieuws zorgt voor nieuwe kansen en mogelijkheden.

Toen kwam de vraag: "wat zou ik willen doen als ik geen les kan geven?" Ik zou graag een eigen winkel beginnen in woonaccessoires en decoratie en iets creatiefs daarbij met workshops. Oke, dit begin je niet zomaar ff en daarom ben ik gaan bloggen. Hierdoor kan ik langzaam uitvinden welke kant ik op wil en wat goed bij mij past. In het begin dacht ik alleen te bloggen over wooninspiratie en daar kwam ineens de DIY-categorie om de hoek kijken. Ik heb al veel leuke dingen gemaakt en merk dat ik vooral van de zelfgemaakte woonaccessoires ben. Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn en kan en ontdek steeds meer.


Zoals ik eerder al geschreven heb, had ik gesolliciteerd op een vacature voor volgend jaar op de Europese School. Helaas ben ik als 2e van de 60 geëindigd. De rotste plek die er is! Ik heb daar flink van gebaald want dit was een mooie kans om weer fulltime les te gaan geven. Er zijn maar 3 Nederlandse klassen op de Europese School dus de kans is klein dat er weer iets vrijkomt.

Ik heb nu wel besloten om Cosy by Cindy verder te gaan ontwikkelen. Ik wil me gaan richten op het geven van workshops, zowel voor kinderen als volwassenen, blijven bloggen en af en toe eens op een markt of braderie te gaan staan om te kijken of ik het een en ander kan gaan verkopen. Daarbij hoop ik af en toe nog les te kunnen geven, als invalkracht bijvoorbeeld. Dit zou een mooie combinatie zijn van de beide dingen die ik graag doe.


Het eerste jaar München zit er al bijna op en ik heb heel veel leuke en nieuwe dingen beleefd.
Soms is het even zoeken qua werk, taal, cultuur en op sociaal gebied maar zolang ik doe wat ik leuk vind, is het goed.

Doe jij dingen waar je blij van wordt? Ik hoop heel veel!

♥Veel Liefs♥


2 opmerkingen :

  1. Wat balen zeg dat je 2e bent geworden, maar he je bent wel 2e van al die 60 mensen geworden!
    Verder veel succes met je winkeltje, het wordt vast een succes want je maakt leuke dingen.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je tweede was geworden ...maar mischien komt er nog kans ..
    ik hoop dat je wensen uit komen ,veel succes ermee ...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs