Makkelijke DIY ideeën voor floating frames

zaterdag 9 mei 2015





Vandaag deel ik een leuke diy-idee voor floating frames. Misschien heb je dit vorige week al gezien op het blog van: Galerie Lucie. Op deze website kun je super veel creatieve ideeën en workshops vinden. Ik ben daar nu gastblogger, dat betekent dat ik elke maand een leuk diy-artikel aanlever en deze dan op het blog van Galerie Lucie geplaatst wordt.

Mijn eerste artikel wat online is gekomen gaat over floating frames. Vandaag deel ik deze tip ook op mijn eigen blog. Ik ben op dit idee gekomen door een artikel op het blog van Everything Elze, zij schreef een artikel over floating frames en daar heb ik deze tip gevonden. Ik vond het zo leuk idee dat ik het zelf uit wilde proberen.



Floating frames zijn leuke lijstjes met een dubbele glasplaat in het midden, waar je iets tussen kunt doen. Ik heb mijn floating frames bij de Action gekocht. Vandaag laat ik zien hoe je er met krijtstift gemakkelijk een leuke tekst op kan zetten.

Stap 1: haal de twee glasplaten eruit.
Stap 2: print een leuke tekst van bijvoorbeeld Pinterest.
Stap 3: leg een glasplaat over de tekst.
Stap 4: schrijf of teken de tekst over met een krijtstift.
Stap 5: laat de glasplaat een paar minuutjes drogen.
Stap 6: plaats de twee platen weer terug in het frame.


Ik heb een vloeibare krijtstift gebruikt van het merk Edding. Je kunt ze ook bij o.a. de Hema, grote warenhuizen en hobbywinkels kopen. Je zou ook glasstiften kunnen gebruiken, maar het handige van deze krijtstiften is dat je het met een vochtige doek er zo weer vanaf kunt halen en je floating frame dus makkelijk kan veranderen. 



Je kunt krijtstiften in verschillende kleuren kopen.
Ik heb een zwarte en de witte uitgeprobeerd en verschillende teksten gebruikt.


Omdat het twee platen zijn, kun je er ook gemakkelijk iets tussen doen.

Foto Instagram: #sandrabierensphotography


Foto Instagram: #nienkefeddema

Ik heb ook een blog geschreven over een krijtstift en het thema kerst.

Als je ook nog een leuk idee hebt, laat het me weten via een reactie! En foto's van het resultaat vind ik ook altijd leuk om te ontvangen. Een fijn weekend.

♥Veel Liefs♥


3 opmerkingen :

  1. Heel erg leuk gedaan! Je brengt me op een idee. Bedankt voor het delen.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een geweldig leuk idee!
    Ziet er heel mooi uit en zo simpel om te maken.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk idee, ik vind het prachtig gedaan!
    Fijn ook dat de stift er goed afgaat, zo kan je na een tijdje weer wat anders proberen.
    Nog een fijne week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs